måndag 29 oktober 2012

Pysseldag

Min äldsta dotter är en pysseltjej. Hon älskar att rita, klistra, klippa och fixa. I dag fick hon (och jag) verkligen utlopp för pysselådran när förskolan hade planeringsdag och jag helt sonika fick ta ledigt. Att det dessutom spöregnade och blåste halv stor ute, gjorde att vi höll oss inne hela dagen.

Förmiddagen pysslades det med papper, pennor och klistermärken och på eftermiddagen klippte vi tyg för att testa lite sömnad. Kvällen avslutades sedan med ett avsnitt av Filofix, ett av Majas favoritprogram. Roligt för mig också som får lite pysselidéer. Men det är ingen inspiration som Maja egentligen behöver. Som hon själv sa när hon refererade till en påannonsering för programmet "Filofix är för de som behöver nya pysselidéer. Men det behöver ju inte jag, för jag kommer ju på massor av olika pyssel". Så sant, så sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar